Om mig

Hej och välkommen till min sida! Att skriva är ett av mina stora intressen. Här skriver jag olika sagor och berättelser. Det kan handla om våra högtider, traditioner eller vardagliga händelser, oftast med hästar. Alla sagor/berättelser kommer att innehålla både påhitt men också det jag själv har upplevt. En del tar jag från min egen barndom och en del är bara från min egen fantasi. Ibland kommer jag att lägga till lite olika enkla recept och ibland blir det även illustrerat med någon bild eller teckning/målning som jag har gjort. Jag skriver korta kapitel och hoppas att du följer med mig in i sagan och berättelsernas värld. Besök även min andra blogg www.ingersdesign.blogspot.com där lägger jag upp bilder på det jag har designat eller saker som jag har gjort en make over på och en hel del annat som jag pysslar med. Tillägg: Tyvärr fungerar inte den bloggen för inlägg längre, därav enbart "gamla" inlägg kvar. Kram Inger

onsdag 26 oktober 2011

Vita damen visar vägen, kap 5

Rikard kisar mot skaran av ryttare som närmar sig, han ser kungens märke och är på väg att hoppa fram från sitt gömställe. Men plötsligt känner han hur vita damen trycker ner honom.  Rikard förstår att han måste ligga kvar i sitt gömställe. Men varför får han inte visa sig för kungens män? Rikard ser ryttarna galoppera förbi och efter en liten stund visar sig vita damen. Hon vinkar åt Rikard att komma fram. Rikard hjälper Albert, Magda och lillprinsen så att även de kan komma fram från sina gömställen. Ingen av de andra hade tydligen uppfattat att det var kungens män som red förbi. Rikard tittade undrande mot vita damen men hon skakade bara sakta på huvudet. Rikard hade inte tid att fortsätta att fundera på vad som kunde ha hänt, nu var det bråttom att fortsätta så att de inte blev upptäckta. De följer stigen i snabb takt. Lillprinsen är duktig och skynda sig så fort han kan, Magda håller sig hela tiden i närheten av honom och Albert skyndar på sist. Han kontrollerar att de inte lämnar spår efter sig. Vita damen spanar åt alla håll men håller sig i närheten. De svänger av från stigen och går ner mot vattnet. Vita damen stoppar dem och sällskapet stannar. Rikard spanar även han ut över vattnet och pekar mot en svag rökpelare som skymtar på andra sidan. Vita damen tar fart och snabbt har hon försvunnit mot rökpelaren. Efter en liten stund är hon tillbaka och nu är hon ivrig. Rikard förstår att de måste ta sig över sjön, men hur?            

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar