Om mig

Hej och välkommen till min sida! Att skriva är ett av mina stora intressen. Här skriver jag olika sagor och berättelser. Det kan handla om våra högtider, traditioner eller vardagliga händelser, oftast med hästar. Alla sagor/berättelser kommer att innehålla både påhitt men också det jag själv har upplevt. En del tar jag från min egen barndom och en del är bara från min egen fantasi. Ibland kommer jag att lägga till lite olika enkla recept och ibland blir det även illustrerat med någon bild eller teckning/målning som jag har gjort. Jag skriver korta kapitel och hoppas att du följer med mig in i sagan och berättelsernas värld. Besök även min andra blogg www.ingersdesign.blogspot.com där lägger jag upp bilder på det jag har designat eller saker som jag har gjort en make over på och en hel del annat som jag pysslar med. Tillägg: Tyvärr fungerar inte den bloggen för inlägg längre, därav enbart "gamla" inlägg kvar. Kram Inger

onsdag 18 april 2012

Gymkhana

Kia sade att flickorna skulle dela upp sig i två lag, fem i varje. De skulle få prova på gymkhana. Kasper och Kompis skulle vara med och flickorna ska rida barbacka. De fick ställa upp sig på ena kortsidan. Kia berättade att första ryttaren skulle rida fram till den andra långsidan, hoppa av ponnyn och sedan ta ett äpple från en hink med vatten utan att använda händerna. När de två första flickorna hade tagit äpplet så skulle de hoppa upp på ponnyn och rida tillbaka. Nästa ryttare rider igen till den andra kortsidan, sitta av och ta fem pilar som skulle kastas på en piltavla, alla pilar måste träffa och sitta kvar på tavlan. Nästa ryttare rider samma sträcka men nu skulle de hitta en sockerbit i en djup tallrik med mjöl. Sista ryttaren ska ta upp en säck och hoppa tillbaka till laget. Det lag som hade gjort allt rätt och var först klara hade vunnit. Flickorna skrattade, det här lät roligt. Milla och Lollo var på samma lag och det bestämdes att Lollo skulle börja och Milla vara den sista ryttaren. Kia ropade klara, färdiga, gå. Flickorna red i galopp till nästa kortsida, Kasper ville busa lite så Lollo kände det som om hon skulle ramla av, hon proade åt Kasper så att han skulle stanna vid kortsidan. Där stod Helen och hon höll i Kasper när Lollo stoppade ner huvudet i hinken. on blev jätteblöt och äpplet var svårt att få tag i. Det guppade bara undan i vattnet. Efter en stund så lyckades Lollo trycka äpplet mot kanten och på så sätt få ett grepp om äpplet med tänderna. Alla flickor hejjade för fullt på sina lagkamrater. Både Lollo och flickan på Kompis var klara samtidigt och det blev full fart tillbaka till nästa ryttare. Alla flickor skrattade, hejjade och klappade händerna åt varandra. Kasper och Kompis tyckte också att det var roligt, de blev på bushumör och det var inte alltid lätt att få stopp på dem. När det var Millas tur var Kasper uppspelt han ville inte så stilla när Milla skulle hoppa upp så tillslut fick två flickor hålla fast honom medans Lollo hjälpte Milla att hoppa upp. Kasper visste nu att de skulle till andra sidan så han galopperade i full fart. Milla hade aldrig ridit så fort. Helen fick hjälpa till att stoppa Kasper och Milla skyndade sig att ta upp säcken. Hon såg att det andra lagets ryttare var lite efter Milla, hon hade inte riktigt kommit fram till kortsidan. Milla tog tag i Kaspers tyglar och hoppade allt vad hon orkade med fötterna i säcken. Det är inte lätt att hoppa säck och samtidigt hålla i en busig ponny som hade bråttom. Milla fick hålla ena handen i säcken och den andra höll hon hårt om tyglarna. Men laget hejjade och hejjade på Milla och Kasper så Milla kände det nästan som om hon flög fram. Hon ramade alldeles utpumpad på mållinjen och både Kasper och Milla blev omklappade av lagkamraterna. Det andra laget hade också gjort en riktigt bra avslutning och kom bara strax efter Milla. Alla skrattade och tyckte att det här var en rolig avslutning på dagen. Nu skulle de bara ta hand om ponnysarna och ge alla hästar kvällsmat. Sedan var det pizza och mys för flickorna i teorisalen innan läggdags.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar