Om mig

Hej och välkommen till min sida! Att skriva är ett av mina stora intressen. Här skriver jag olika sagor och berättelser. Det kan handla om våra högtider, traditioner eller vardagliga händelser, oftast med hästar. Alla sagor/berättelser kommer att innehålla både påhitt men också det jag själv har upplevt. En del tar jag från min egen barndom och en del är bara från min egen fantasi. Ibland kommer jag att lägga till lite olika enkla recept och ibland blir det även illustrerat med någon bild eller teckning/målning som jag har gjort. Jag skriver korta kapitel och hoppas att du följer med mig in i sagan och berättelsernas värld. Besök även min andra blogg www.ingersdesign.blogspot.com där lägger jag upp bilder på det jag har designat eller saker som jag har gjort en make over på och en hel del annat som jag pysslar med. Tillägg: Tyvärr fungerar inte den bloggen för inlägg längre, därav enbart "gamla" inlägg kvar. Kram Inger

söndag 29 april 2012

Uppvisning

Efter lunch så var det dags att städa hela stallet. Flickorna mockade, sopade och ställde alla saker på rätt plats. Efter det smorde de sadlar och träns. Snart kommer alla föräldrarna för att se flickornas avslutning. När stallet var klart så gick flickorna ut till ridbanan. Kia berättade hur de skulle bygga upp hinderbanan och i vilken ordning hindren skulle tas. Det blev fyra hinder. En enkel liten bana, precis lagom för flickorna som nyligen hade lärt sig att hoppa. Milla tittade lite nervöst på hindren och funderade på om Kasper skulle bli svår att hålla, han ville gärna galoppera lite för fort visste Milla. Lollo var lugn, Flickan hade inte lika bråttom som Kasper. Men både Lollo och Milla längtade till att de skulle få hoppa. Kia ropade på flickorna, nu måste de hämta ponnysarna från hagen så att de hinner göra dem fina. Milla ropade på Kasper och han kom genast fram till Milla. Kasper visste att Milla hade en lite morotsbit som han nöjt tuggade på. Milla viskade i Kaspers öra att han var världens bästa ponny och Kasper svarade med att gnugga sitt huvud mot Millas arm. När Milla ledde Kasper mot stallet såg hon att mamma och pappa kom. De kom fram och fick klappa och beundra Kasper.  Pappa klappade och kliade Kasper på halsen och sade att Kasper minsann var en riktigt fin kille. Milla visade hur Kasper skulle borstas och både mamma och pappa fick prova.  När alla ponnysarna var klara var det dags att gå ut till ridbanan. Alla föräldrar och syskon stod vid staketet. Milla kände hur det pirrade nervöst i kroppen. De började rida och fick visa att de klarade av att rida i skritt, trav och galopp. Efter ett tag sade Kia att de skulle få hoppa en gång var på varje hinder och sedan skulle de starta efter den startordning som de tidigare hade lottat fram. Milla skulle starta trea och Lollo skulle starta femma. Kasper skötte sig riktigt bra när de fick provhoppa hindren och Milla kände att hon behövde nog inte vara så nervös. Nu var det dags. Alla fick ställa upp sig längst bort på ridbanan och Kia ropade upp dem en och en. När Kia sade ”var så god och rid” då var det startsignalen. Kasper hade lite svårt för att stå stilla och vänta men han försökte inte sticka iväg. Milla pratade hela tiden lugnt med honom och han vickade med öronen fram och tillbaka. Han lyssnade på Milla. När det var deras tur så började Kasper trava på en gång. Milla tittade på hindren och repeterade tyst för sig själv i vilken ordning de skulle hoppas. Nu gav Kia startsignalen och Milla styrde mot första hindret. Kasper fattade galopp och hoppade. Milla och Kasper klarade alla hinder och Milla blev så glad när de red i mål så hon klappade Kasper flera gånger på halsen. Mamma och pappa klappade händerna och vinkade till Milla. När alla hade ridit så visade det sig att alla hade klarat banan och de fick ställa upp framför föräldrarna. Kia gick runt och delade ut en vit rosett till alla ponnysar. När Milla satte av så kom mamma och pappa fram och berömde henne, vad hon var duktig. Mamma sade att hon inte trodde att Milla kunde hoppa så bra och vad duktig Kasper var. Milla hon var så glad så hon kramade Kasper och till och med grät en liten tår av glädje.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar