Om mig

Hej och välkommen till min sida! Att skriva är ett av mina stora intressen. Här skriver jag olika sagor och berättelser. Det kan handla om våra högtider, traditioner eller vardagliga händelser, oftast med hästar. Alla sagor/berättelser kommer att innehålla både påhitt men också det jag själv har upplevt. En del tar jag från min egen barndom och en del är bara från min egen fantasi. Ibland kommer jag att lägga till lite olika enkla recept och ibland blir det även illustrerat med någon bild eller teckning/målning som jag har gjort. Jag skriver korta kapitel och hoppas att du följer med mig in i sagan och berättelsernas värld. Besök även min andra blogg www.ingersdesign.blogspot.com där lägger jag upp bilder på det jag har designat eller saker som jag har gjort en make over på och en hel del annat som jag pysslar med. Tillägg: Tyvärr fungerar inte den bloggen för inlägg längre, därav enbart "gamla" inlägg kvar. Kram Inger

onsdag 23 december 2020

Julafton

Julafton, en dag som innehåller så mycket, särskilt när jag var barn. Hela dagen var lång och spännande. På morgonen fick jag och min bror alltid ett noga utvalt paket. Det kanske inte alltid var i paketet det jag hade önskat mig allra mest men det gjorde spänningen ännu större. Vad kunde det vara i de andra paketen. Ett paket som finns på film, sådan där gammal smalfilm, är när jag får en stor docka, vilken lycka det var för mig. Kanske jag var ungefär 2-3 år. Den dockan finns kvar än idag och fortfarande har den inte fått någon peruk. Jag klippte nämligen håret på den efter ett tag och jag kommer ihåg hur mamma varje år letade efter en peruk som skulle passa till dockan. Det är den julklappen som jag mest kommer ihåg. Julklapparna och Kalle Anka, det var jul. Men egentligen är det Jesu födelse som vi firar och inte den kommersiella julen som lätt glöms bort. I år är det ett speciellt år med pandemin som pågår och jag önskar att alla istället för att stressa omkring kan få ro till att ta det lugnt, vila, hämta kraft inför nästa år som förhoppningsvis blir bättre. Jag önskar därför till er alla en lugn och skön julhelg. 

När alla ljusen brinner då blir det jättekul med klapparna och tomtarna som önskar oss GOD JUL




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar