Om mig

Hej och välkommen till min sida! Att skriva är ett av mina stora intressen. Här skriver jag olika sagor och berättelser. Det kan handla om våra högtider, traditioner eller vardagliga händelser, oftast med hästar. Alla sagor/berättelser kommer att innehålla både påhitt men också det jag själv har upplevt. En del tar jag från min egen barndom och en del är bara från min egen fantasi. Ibland kommer jag att lägga till lite olika enkla recept och ibland blir det även illustrerat med någon bild eller teckning/målning som jag har gjort. Jag skriver korta kapitel och hoppas att du följer med mig in i sagan och berättelsernas värld. Besök även min andra blogg www.ingersdesign.blogspot.com där lägger jag upp bilder på det jag har designat eller saker som jag har gjort en make over på och en hel del annat som jag pysslar med. Tillägg: Tyvärr fungerar inte den bloggen för inlägg längre, därav enbart "gamla" inlägg kvar. Kram Inger

onsdag 23 december 2015

Ansjovismuffins, uppesittarkväll 23 december

Dan före dopparedagen. Uppesittarkväll, hur mysigt är inte det när julklapparna och julstädningen är klar. I år har jag bestämt att vi ska ha lite nya maträtter på julbordet, inte bara de "gamla vanliga". Jag var lite sugen på att göra ansjovissnurror men hittade inget bra recept så nu har jag gjort ett eget, enkelt på ansjovismuffins istället. Köpte färdig pajdeg och satt muffinsformarna i ugnsplåten för muffins. Tog hjälp av ett glas för att få ut jämna runda pajformer som passade i muffinsformarna. Sedan skar jag matjesill med ansjovissmak i små bitar, blandade dem i en skål med purjolök, salt, peppar, matlagningsgrädde och riven ost. Tag efter behag. Fyllde muffinsformarna och sedan in i ugnen ca 30 min, eller till muffinsarna har fått färg. Hade ugnen på ca 200 grader. Jag höftar alltid i recepten så har lite svårt att säga exakta mått. Prova er fram. Men resultatet blev gott och blir en ny rätt för oss på julbordet. Har även tänkt göra en varm brieost med valnötter till julbordet samt snittar med olika fyllningar. Ska bli kul att se och höra övriga familjemedlemmars omdöme. Fortsatt trevlig uppesittarkväll till er alla.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar