Om mig

Hej och välkommen till min sida! Att skriva är ett av mina stora intressen. Här skriver jag olika sagor och berättelser. Det kan handla om våra högtider, traditioner eller vardagliga händelser, oftast med hästar. Alla sagor/berättelser kommer att innehålla både påhitt men också det jag själv har upplevt. En del tar jag från min egen barndom och en del är bara från min egen fantasi. Ibland kommer jag att lägga till lite olika enkla recept och ibland blir det även illustrerat med någon bild eller teckning/målning som jag har gjort. Jag skriver korta kapitel och hoppas att du följer med mig in i sagan och berättelsernas värld. Besök även min andra blogg www.ingersdesign.blogspot.com där lägger jag upp bilder på det jag har designat eller saker som jag har gjort en make over på och en hel del annat som jag pysslar med. Tillägg: Tyvärr fungerar inte den bloggen för inlägg längre, därav enbart "gamla" inlägg kvar. Kram Inger

torsdag 24 december 2015

Julafton, 24 december 2015

"När juldagsmorgon glimmar jag vill till stallet gå..." Visst är det lite speciellt på julafton? God mat, julklappar, städat och fint, det är nu julefriden infinner sig. Att umgås med familjen, se på Kalle Anka på TV:n och att dessutom ha förmånen att gå ut i stallet och lyssna till hästarnas mumsande på hö, då är det jul för mig. Enligt gammal folktro så kan alla djur prata på julaftonsnatten och gröt skulle ställas ut på bron för att tomtarna inte skulle bli arga. Jag tror att det finns både stalltomtar som tar hand om hästarna i stallet (undrar vad de pratar om i natt) och hustomtar som hjälper till att med hushållet. Det finns också trädgårdstomtarna som hjälper till i trädgården, ja om jag tänker efter så finns det säkert små tomtar som kollar om barnen i huset sköter sig till nästa år också. Bara för att julklapparna delas ut idag så kan barnen inte börja busa, eller hur? Eller lite bus under jullovet är kanske okey för tomtarna. Själv ska jag inte busa utan sätta mig i lugn och ro och bara njuta av julen. God Jul till er alla.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar